Verhuizing en emigratie

Als u verhuist dan dient u dit binnen vijf dagen na de verhuizing door te geven aan de gemeente. Dit kan digitaal, schriftelijk of in persoon aan de balie van de afdeling Publieks- en Sociale Zaken. U dient altijd (een kopie van) uw legitimatiebewijs te overleggen of als bijlage mee te sturen. Wanneer u bij iemand anders gaat inwonen is schriftelijke toestemming en een kopie van het legitimatiebewijs nodig van de hoofdbewoner van dat adres.

Let op!

Wanneer er op uw nieuwe adres al iemand staat ingeschreven (ook bijvoorbeeld wanneer u bij uw ouder(s) gaat inwonen), moet u de hoofdbewoner vragen om een 'Verklaring toestemming inwoning' in te vullen. Dit kan op twee manieren:

  1. Met DigiD: Vraag de hoofdbewoner om het formulier 'Toestemming tot inwoning' in te vullen met zijn of haar eigen DigiD. Rond daarvoor eerst uw verhuizing af zodat u het nummer van de aanvraag aan de hoofdbewoner kunt doorgeven.
  2. Zonder DigiD: Het formulier Verklaring toestemming inwoning (pdf | 20 kB) printen, door de hoofdbewoner laten tekenen, scannen en als bijlage bij de aanvraag of per post meesturen. Ook stuurt u een kopie van het legitimatiebewijs van de hoofdbewoner mee.

Verhuizen naar het buitenland

Wanneer u gaat verhuizen naar het buitenland, gebruik dan het formulier 'verhuizing buitenland'.

Wat zijn de voorwaarden?

In de onderstaande situaties moet u in Haaksbergen aangifte van een verhuizing doen:

  1. U verhuist binnen de gemeente Haaksbergen naar een ander adres.
  2. U komt in Haaksbergen wonen vanuit een andere gemeente.
  3. U vertrekt vanuit Haaksbergen naar het buitenland waarbij u naar verwachting gedurende een periode van één jaar ten minste 8 maanden in het buitenland zult verblijven. Gebruik in dat geval het formulier 'verhuizing buitenland'.

Contactgegevens

Blankenburgerstraat 28,
7481 EB Haaksbergen
Telefoon: (053) 573 45 67
gemeente@haaksbergen.nl