Klanttevredenheid

Gepubliceerd: 18-2-2019

De Haaksbergenaren die een bijstandsuitkering ontvangen van de gemeente Haaksbergen zijn tevreden over de dienstverlening. Ze waarderen de dienstverlening gemiddeld met een 7. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat in 2018 is uitgevoerd en waaraan 115 mensen hebben deelgenomen.

De klanten beoordelen de klantmanagers als klantvriendelijk en behulpzaam en waarderen dat gemaakte afspraken worden nagekomen. Ook zijn ze positief over het intakegesprek voor een bijstandsuitkering, omdat er duidelijk wordt verteld wat ze kunnen verwachten. Er zijn ook verbeterpunten uit het klanttevredenheidsonderzoek naar voren gekomen. De klanten zijn van mening dat vooral de telefonische bereikbaarheid van de medewerkers beter kan, evenals de snelheid waarmee op vragen wordt gereageerd. Verder geven klanten aan beter geïnformeerd te willen worden over wetswijzigingen en regelingen.

Dienstverlening verbeteren

Wethouder Werk en Inkomen, Louis Koopman, is blij met de ingevulde vragenlijsten. “De informatie die onze klanten ons hiermee geven is heel waardevol. Wij kunnen onze dienstverlening zo verder verbeteren. Daarom blijven we de klanttevredenheid iedere twee jaar onderzoeken”, aldus Koopman. De gemeente Haaksbergen werkt vanaf oktober 2016 samen met de gemeenten Hengelo en Borne bij het verstrekken van uitkeringen en begeleiden van werkzoekenden naar werk. Het is nu voor het eerst dat er onderzoek is uitgevoerd naar de mate van tevredenheid van Haaksbergenaren met de werkwijze.

Haaksbergse ster

Meer nieuws

  • 75 jaar vrijheid

    21-3-2019

    Hoe vieren we 75 jaar vrijheid in Haaksbergen? Denk mee op dinsdag 23 april!...

  • Nieuwe bestrating

    21-3-2019

    Aan de Kemerij in De Hoeve gaan vanaf 25 maart stratenmakers aan de slag....

  • Oorlogsverhalen

    21-3-2019

    RTV Oost en HCO: op zoek naar verhalen en voorwerpen uit de oorlog....

Nieuws overzicht