Digitale dienstverlening

Gepubliceerd: 1-2-2023

De gemeente is altijd bezig met het verbeteren van de dienstverlening. Volgens het principe: online waar het kan, persoonlijk waar het moet. Internet wordt hierbij steeds belangrijker: steeds meer inwoners en ondernemers maken er gebruik van. Handig, omdat je niet voor alles naar de balie in het gemeentehuis hoeft. Nu kan het aangeven van een geboorte, huwelijk of een verzoek tot het wijzigen van het naamgebruik ook gewoon thuis op de computer of telefoon.

Het was al mogelijk om online aanvragen en meldingen te doen, zoals:

Vanaf nu komen daar veel mogelijkheden bij, namelijk:

Belangrijke stap

“Voor de gemeente Haaksbergen is dit een belangrijke stap in de online dienstverlening”, vertelt Fons Vreeswijk, beleidsmedewerker inwonercontacten. “We zijn continu bezig met de verbetering van onze dienstverlening, waarbij we zo veel mogelijk denken vanuit de inwoner. Deze nieuwe mogelijkheden zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met PinkRoccade Local Government, die het technische gedeelte heeft verzorgd. In de toekomst kunnen inwoners ook hun reisdocument en rijbewijs online aanvragen. We breiden het pakket steeds verder uit.”

Meer nieuws

  • Vitaliteitsbeurs succes

    4-3-2024

    Olga Commandeur bracht de bezoekers van de Vitaliteitsbeurs in beweging....

  • Omgevingsvisie

    29-2-2024

    Gemeente gaat de straat op: inwoners kunnen meedenken over hun leefomgeving....

  • Fietsenveiling maart

    27-2-2024

    Zaterdag 23 maart is er vanaf 10.00 uur weer een fietsenveiling....

Nieuws overzicht