Uittreksel Basisregistratie Personen

Het uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) is een officieel document met uw persoonsgevevens. Het is een bewijs dat u in de gemeente Haaksbergen ingeschreven staat. Instanties kunnen om een uittreksel BRP vragen om uw persoonsgegevens te controleren. Het uittreksel vraagt u aan bij de gemeente. Dit kan digitaal (via DigiD) of persoonlijk aan de publieksbalie in het gemeentehuis. Let op: als u persoonlijk langskomt, moet u een geldig legitimatiebewijs meenemen.

Bij een digtiale aanvraag krijgt u het uittreksel binnen vijf dagen per post thuisgestuurd. Als u persoonlijk langskomt bij de publieksbalie in het gemeentehuis krijgt u het uittreksel meteen mee. 

Waar heeft u het uittreksel voor nodig?

Op een uittreksel uit de BRP staan altijd uw naam, adres, geboortedatum en geboorteplaats. Maar instanties willen vaak ook andere gegevens van u hebben. Het kan per instantie verschillen welke gegevens van belang zijn. Daarom is het belangrijk dat u aangeeft waarvoor u het uittreksel nodig heeft. De medewerker die uw aanvraag in behandeling neemt, zorgt ervoor dat u het juiste uittreksel krijgt. 

Kosten

 
Uittreksel Basisregistratie personen (BRP) € 8,10

Prijspeil: 1 januari 2024

Contactgegevens

Blankenburgerstraat 28,
7481 EB Haaksbergen
Telefoon: (053) 573 45 67
gemeente@haaksbergen.nl