Deze website maakt gebruik van functionaliteit van YouTube en Google. Zij plaatsen daarvoor cookies die nodig zijn voor het bekijken van videos (YouTube), het vertalen van de website (Google Translate) en het gebruik van het formulier "heeft u gevonden wat u zocht" (Google reCAPTCHA).

Persoonsgegevens aanpassen

U kunt uw persoonsgegevens bekijken of laten wijzigen.

De gemeente registreert uw persoonsgegevens in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt online zien welke gegevens geregistreerd staan. Dat doet u via Mijnoverheid. Als u een fout in uw gegevens ziet, kunt u de gemeente vragen dit aan te passen. Dit heet een correctieverzoek. 

Wanneer kunt u een correctieverzoek doen?

  • U moet ingeschreven staan in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Haaksbergen
  • U kunt alleen een correctieverzoek doen voor uw eigen persoonsgegevens
  • U heeft documenten waarin de juiste gegevens staan

Let op: Wilt u na een huwelijk, partnerschap of scheiding de manier waarop u aangeschreven wordt veranderen? Dan moet u een verzoek tot wijziging van naamgebruik doen. Ga daarvoor naar de pagina  Verzoek wijziging naamgebruik.

Zo werkt het

U dient het correctieverzoek digitaal in (met DigiD). Wij kunnen de originele documenten bij u opvragen. U moet deze dan naar ons toesturen of bij ons inleveren. Alle documenten moeten origineel zijn. U mag dus geen kopie inleveren. Ook moeten ze kortgeleden zijn afgegeven. Voor documenten uit het buitenland gelden extra eisen:

  • Het document moet in het Engels, Duits of Frans zijn. Documenten in een andere taal moeten vertaald zijn door een beëdigd vertaler
  • Documenten hebben vaak een legalisatie nodig. Welke legalisatie nodig is kunt u vinden op de website van het Ministerie van Buitenlandse zaken. U kunt hier zoeken op land

De gemeente neemt binnen vier weken een besluit over uw verzoek. U krijgt hiervan bericht per post of e-mail.

Contact

Lukt het niet om het correctieverzoek digitaal te doen? Of heeft u vragen over het indienen van zo'n verzoek? Bel dan de gemeente op telefoonnummer (053) 573 45 67 en vraag naar de afdeling Burgerzaken. Of stuur een mail naar gemeente@haaksbergen.nl.

Heeft u gevonden wat u zocht?